Brev:
At kunne læse sit barn 2
21. oktober 2013
Alder:
5 mdr.
At kunne læse sit barn 2
Hej Helen
Jeg bliver nødt til at følge op på mit sidste brev, da operation "bedre rytme og søvn til baby" er sat i værk herhjemme. Det skal siges at jeg kun har gjort det siden i går og der syntes jeg det gik godt.
Men jeg har lidt spørgsmål, for at det skal blive godt for alle.
1) Hvad hvis han ikke lige sover efter det skema man har sat. Altså vågner "før" tid. At han skal sove 2 timer til middag, tænker jeg ikke er muligt.
2) hvad hvis han vågner efter de sædvanlige 30-40 min. Han gjorde det i går, hvor jeg i ca 10/15 min blev ved at gi ham sut og vugge ham i barnevognen. Til sidst lagde han sig til og sov så ca 30 min igen. Er det ok? Og hvad hvis han bare IKKE vil sove efter de første 30 min, men så hurtig bliver træt igen.
Hele planen går jo på at spise/sovetider skal holde??
3) Han fik kartoffelmos for første gang i går. Han lignede en der fik serveret hundelort :) Jeg prøvede at blande frugtmos i, men det hjalp ikke. For ikke at give ham en dårlig oplevelse med kartofler, er det så ikke ok at give ham grød 3 x dagligt og så engang imellem, forsøge med mos igen. Eller hvordan gør man bedst.
Her til morgen, ville han faktisk nærmest ikke spise sin grød (den han plejer at få). Håber ikke han har fået så dårlig oplevelse med kartofler at han nu ikke vil spise, men det var jo nok bare "en af de morgner" ;)
Til sidst, tusinde tak for dit svar. Kan mærke at ved at skemalægge dagen og ikke så meget forsøge at læse ham, så har jeg fået lidt magt tilbage. Det hjælper utroligt på knuden i maven, selvom den stadig er der, så er den mindre ;)
Så jeg håber håber håber det virker.
De bedste hilsner
Moren på barsel